Sunt cu capul în nori şi cu sufletul în stele. Nu privesc la lume, iau în braţe ce mă înalţă. Se întinde tăcerea în nostalgia mea, zvâcneşte emoţia în depărtarea ce mă cuprinde. Pe umerii mei freamătă culori, glasuri şi suspine. În ochii mei luceşte roua emoţiei proaspete. Întâmplările care încolţesc în mine rămân înfipte din pământ şi până-n cer. Eu aparţin tăcerii mele. Ea are un singur ecou, prin păduri, către o singură gură. Eu aparţin furtunii din mine ce urlă în vazduh. Nu se-aude, orice răspuns e surd. Un infinit de cuvinte n-ar putea traduce o inimă, dar o frumuseţe de spirit ar auzi imediat cum sună un glas pe interior. Mă opresc unde-mi bate inima tare şi unde-mi somnul dispare.
Mândră de inima mea! Rătăcită, respinsă, regăsită, iubită, deshidratată, disperată, rănită, rătăcită din nou! Și ea tot mândră! Funcționează, în continuare, prin prezentul creator de himere. Uneori, sunt o întârziată. Uneori, mai rătăcesc ascultând vântul. Dar, să știi că-mi place. Mă așez și scriu despre el. Tac și adulmec plăcerea vuietului.
Nu sunt inabordabilă! Doar că am îndrăzneala să nu te las să suspini după ceva de nepătruns. Să zici mersi! Nu-mi pot oferi suflarea oricui mă privește. Nu flirtez cu banalul! Existența mea înseamnă esență. N-am așteptări, mă hrănesc cu depărtări. Poate că am o simplitate care enervează. Nu spun lumii la ce visez şi sper, mi-e suficientă tăcerea ca martor al gândurilor şi simţirilor mele. Îmi scriu tăcerile care nu pot respira pe buze. Îmi scriu tăcerile care-şi înfig tocul în carnea mea. Îmi aştern clipele în care mă pierd pe o coală care caută să-mi ispitească gustul nestins al vibrațiilor tari. Am o inimă nepotolită, se agită în imensitatea ei.
Mă descompun în tăceri sfăşiată de gânduri asurzitoare. Îmi reconstruiesc culori pe cuvinte periculoase. Ignor ceea ce mă doare. Mă păzesc cu rafinament de ceea ce ştiu prea bine că mă poate rupe. Îmi stropesc după ureche parfum rece şi-l răspândesc pe drum. Mi-e ușor în lume aşa, dar cum mă împac cu sufletul meu… asta e altă poveste.
Luiza Ionescu